First excursion and first scubadive - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Dave Zuurbier - WaarBenJij.nu First excursion and first scubadive - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Dave Zuurbier - WaarBenJij.nu

First excursion and first scubadive

Blijf op de hoogte en volg Dave

17 September 2012 | Indonesië, Seminyak

Hallo allemaal!
Hier weer eens berichtje uit Bali, ik heb de afgelopen dagen weer een hoop dingen beleefd. Ik krijg het eiland al meer te zien en ben inmiddels helemaal gewend aan het verkeer, mensen en cultuur. We hebben ook een onwijs gave groep dus ik zit hier nog wel goed voor de komende maanden. Natuurlijk ben ik ook nog jarig geweest dinsdag, en bij deze wil ik iedereen nog even bedanken voor de berichtjes, de cadeautjes komen in Januari wel!
Vorige week zijn de lessen dus begonnen, de eerste week is veelal introductie geweest en zijn we begonnen met individuele opdrachten en is iedereen op zoek gegaan naar een project. Ik heb zelf een aantal ideeën maar ik moet eerst kijken of deze haalbaar zijn.
Afgelopen weekend zijn we naar de tempels van Uluwatu geweest. Deze tempels liggen in het zuiden van Bali en zijn bekend om hun mooie kliffen. Ook staan de tempels bekend om de brutale apen die er rondlopen, dus ik dacht eindelijk een plek gevonden te hebben waar ik niet op zou vallen.
Helaas waren het gewone apen die dus echt apenstreken hebben, er werd van te voren al gewaarschuwd dat je geen spullen bij je moest dragen en alles goed op moest bergen. Na dat gedaan te hebben pinda’s gekocht om die beesten te voeren. Je begrijpt het wel, een voor het aapje een voor Dave. Nadat we in de tempels waren geweest was het toch wel zo’n 32 graden dus gingen we in de buurt op zoek naar het strand, het strand van Uluwatu is een van de surfwalhalla´s op Bali omdat daar de grootste golven binnen komen. Om bij het water te komen moest je tussen de kliffen doorklimmen waarna je op een heel klein strandje terecht kwam. Hier was niet echt ruimte om gewoon te gaan zwemmen dus zijn we op het terras gaan zitten en naar het surfen gekeken. Daarna zijn we doorgereden naar het strand van Padang Padang, waar de film Eat Pray and Love is opgenomen. Schijnt een bekende chickflick te zijn, maar ik kan ‘m niet. Mooi strandje by the way.
Dinsdag ben ik 22 geworden, natuurlijk de felicitatie gehad van over de hele wereld! En de eerste keer dat ik 30 uur jarig ben geweest, aangezien ik hier al 6 uur eerder jarig was.
´s ochtends was alles versierd, beetje overdreven ben tenslotte geen kind meer maar heel leuk gebaar. Na de lessen even gegeten in de plaatselijke eettent op de hoek en bij terugkomst zat iedereen op me te wachten met een grote taart en een hoop cadeaus. Gezien ze gemerkt hebben dat ik wel een Bintang lust heb ik het hele promotie arsenaal ontvangen van je raad het al; BINTANG. ´S middags gesurft en in de avond me verjaardag gevierd in Kuta.
Woensdag gingen we voor 3 dagen op excursie naar een aantal organisaties en een weeshuis waar wij ook bleven slapen. Als eerste zijn we naar de Maha Bhoga Marga Foundation geweest. Dit is een organisatie die small businesses helpt op het gebied van financiën, educatie en ondersteuning van bedrijfsvoering. Als je alles vergelijkt met Nederland is het kinderspel, maar wel grappig om eens een keer te kijken. Vooral de cow fattening program was leuk om te zien, 3 koeien die gemest werden (keutelboertjes).
Daarna gingen we door naar het weeshuis in Singaraja (gelegen in het noorden van Bali en tevens de voormalig hoofdstad). Hier werden we ontvangen als helden, in eerste instantie een beetje kennisgemaakt en ondanks de taalbarrière was het gemakkelijk met ze te communiceren. Er waren gelukkig ook nog een aantal kinderen die redelijk goed Engels konden, dus konden zij functioneren als tolk. Als opdracht moesten we een aantal kinderen interviewen en het verhaal er achter ieder kind uit te zoeken. Dat was best wel indrukwekkend hoe zij er over praten en wat zij hebben meegemaakt. En ook de dingen die zij belangrijk vinden zijn heel anders al zou je het met ons vergelijken. Naast deze interviews hebben we meegedraaid met dingen die ze doen om geld te kunnen verdienen voor het weeshuis. Zoiets is toch wel indrukwekkender wanneer je zoiets een aantal dagen in een weeshuis meemaak als dat je het van de verhalen. We zijn ´s middags bij Ommunity geweest was een of ander heilig rustoord. Begreep nou niet echt wat dat hocuspocus gedoe inhield maar je kon er tenminste wel lekker eten. Vrijdagochtend zijn we om 5 uur vertrokken om dolfijnen te spotten in Lovina, heel leuk maar volgende keer kijk ik ze wel in het Dolfinarium daar kunnen ze tenminste kunstjes en die gaat pas om 9 uur open.
Na het dolfijnen spotten zijn we terug gegaan naar de kampus, tussendoor nog even bij de Git Git waterval geweest. Was mooi om te zien en was wel even lekker om een duik in te nemen. Na 3 van die vermoeiende dagen moesten we ´s avonds toch maar even wat stoom afblazen dus gingen we even een afzakkertje halen bij een beachparty in Seminyak, heel gezellig. Zondag heb ik mijn eerste scubaduikles gehad. Het was nu alleen in het zwembad, het ging prima. Volgende week zondag ga ik de zee in daar heb ik nu al onwijs veel zin in. Na het duiken heb ik met nog een aantal een barbecue georganiseerd voor de hele klas. Was een gezellig afsluiter van de week.

Als ik weer wat heb horen jullie het wel.
Dave

  • 17 September 2012 - 14:23

    Susan:

    hai dave,
    wat een super mooie verhalen en foto's allemaal weer.
    Heb je ooit zoveel zingende meiden op je verjaardag gehad? de keuze is reuze....!!!
    Ja en zo maak je weer veel bijzondere dingen mee en ook zeker erg indrukwekkend.
    Devi vroeg al bij een foto welk is dave? o ja ik zie het al!! zegt ze,
    Je moet kijken naar de gene die er het gekst op staat want dat is altijd dave.
    have fun, en we wachten weer op je volgende verslag, daar genieten wij dan weer van.
    groeten susan

  • 17 September 2012 - 14:23

    Susan:

    hai dave,
    wat een super mooie verhalen en foto's allemaal weer.
    Heb je ooit zoveel zingende meiden op je verjaardag gehad? de keuze is reuze....!!!
    Ja en zo maak je weer veel bijzondere dingen mee en ook zeker erg indrukwekkend.
    Devi vroeg al bij een foto welk is dave? o ja ik zie het al!! zegt ze,
    Je moet kijken naar de gene die er het gekst op staat want dat is altijd dave.
    have fun, en we wachten weer op je volgende verslag, daar genieten wij dan weer van.
    groeten susan

  • 18 September 2012 - 16:59

    Kick:

    Hee dave! Ik hoorde dat je op bali zit! Top man! Misschien tot volgende week;) greetz!

  • 19 September 2012 - 13:29

    Oma:



    Hoi Dave,

    Leuk om weer iets van je te horen.
    Zo te lezen gaat het allemaal nog prima.
    Wat een ervaring allemaal. ik bewaar al je verslagen.
    Leuk dat je in januari bezoek krijgt.
    Groeten van Oma

  • 24 September 2012 - 20:17

    Niels:

    zuiplap drink er ook ff een op mij ik mag namelijk niks! en jij hebt er genoeg :P

    rustig aan verder



  • 01 Oktober 2012 - 19:46

    Ivan:

    Ha broertje!

    Dat zijn mooi berichten van de andere kant van de aardkloot! Zo'n cursus duiken? is dat in 2 dagen te doen? :P Of moet ik hier wat voorwerk doen..

    Hebben ze daar ook nog Heineken? Of moet ik dat anders maar even laten mee invliegen? Haha.

    Viel SpaB! En de groeten daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dave

Hier zal ik al mijn belevingen in het buitenland met jullie delen! ik hoop dat jullie het leuk vinden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 23931

Voorgaande reizen:

02 November 2014 - 03 Februari 2014

Zuid amerika, van onder naar boven

28 Augustus 2012 - 26 Januari 2013

Studie op Bali

20 Oktober 2011 - 17 November 2011

Trip to the USA

Landen bezocht: