Java en Outbound - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Dave Zuurbier - WaarBenJij.nu Java en Outbound - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Dave Zuurbier - WaarBenJij.nu

Java en Outbound

Door: Dave

Blijf op de hoogte en volg Dave

21 December 2012 | Indonesië, Jogjakarta

Hallo allemaal,

Ik ben inmiddels weer eens terug op de Kampus dus dacht zal weer eens wat van me laten horen. Vorige week woensdag avond ben ik vertrokken naar Java. We zijn met ze vijven (Bas, Reiner, Ingrid, Martha en mijn eigen persoontje)om 6 uur ´s avonds vertrokken richting de Bromo Vulcano die gelegen is in Java. De busrit duurde ongeveer 9 uur we werden in een dorpje afgezet aan de voet van de vulkaan en zijn toen met een jeep om hoog gereden. Zo waren we precies op tijd om de zonsopgang te zien vanaf een berg naast de vulkaan. Daarna zijn we te paard de vulkaan op gereden om de krater te zien. Was leuk om zo de berg te beklimmen, en zeker minder inspannend.

Na de Bromo Vulcano gezien te hebben zijn we met de bus richting Jogjakarta gereden. Deze trip was weer eens 8 uur. Aangekomen in Jogjakarta rond de klok van 10 snel een hotel geregeld en gedineerd bij de MC. Iedereen was bek af dus vandaar op tijd te bed. De eerste dag in Jogjakarta hebben we een rondje gedaan door de stad. Het is precies zoals ik me had voorgesteld. Een hoop stalletjes waar ze van alles verkopen. Het transport hier gaat allemaal via de Riksja. Dit is een fiets waar twee personen in kunnen zitten en worden vervoerd door de bestuurder. Grappig om mee te rijden. We zijn naar het Kraton geweest. Dit is het paleis van de koning. Daarna zijn we naar het waterpaleis gegaan. Was wel interessant om de verhalen te horen hoe men hier leeft en hoe het is verwoest wordt door de Merapi vulkaan en weer herbouwt.
Daarna naar een Wayang Kulit makerij geweest. Dit zijn platte poppen die worden gemaakt van buffel huid. Zijn hele mooie dingen maar ik speel niet meer met poppen, dus dat had ik na een halfuurtje ook wel weer gezien. Was wel interessant om te zien hoe gedetailleerd alles is en hoe het proces werkt.

Vanwege het regenseizoen hadden we de pech dat er in het eind van de middag grote hoosbuien zijn. Vandaar dat we toen bij het zwembad hebben gezeten en daarna uiteten zijn geweest.

De 2e dag in Jogja hadden we een auto gehuurd en zijn we wezen river tubing. Hierbij zit je in een autoband en ga je van een rivier af. Was wel gaaf om te doen om door de onwijs mooie natuur te gaan op een autoband. Ook konden we hier weer eens klif duiken. Natuurlijk dat ook weer gedaan, deze keer van 8 meter. Maar het blijft tocht een leuke sprong. Daarna voerde we door een grot waar we wat uitleg kregen over de grot was wel interessant om te horen.
Hierna zijn we weer terug gegaan naar Jogja. Gedoucht en ‘s middags tijdens de regen een tijdje in een shoppping mall geweest. Dat is wel een tegenvaller van het regenseizoen. ‘S avonds zijn we uit eten geweest en in een barretje gezeten. Was een gezellig avondje. We hadden ook weer een auto gehuurd voor de volgende dag. Om naar de Borobodur te gaan.

De Borobodur is de grootste Boeddhistische tempel in de wereld. Het was dan ook geen slim plan om op zondag naar deze tempel te gaan. Het is een heel mooi gebied en de tempel is ook wel mooi. Maar al die Indoos die met je op de foto willen is irritant. Volgens mij had heel Java vrij en het plan om naar de Borobodur te gaan. Aangezien wij er anders uitzien dan zij waren wij een grotere attractie dan de tempel. Hierna moesten we naar het vliegveld en terug naar Bali. Was een leuk weekendje zo.

Deze week hadden we outbound week van school. We zijn dinsdag vertrokken richting Bedugul waar we door de bossen zijn gaan trekken. We waren opgesplitst in teams waarmee we opdrachten mee uit moesten voeren. Veel gesport deze dagen en veel wezen rondtrekken door de bossen. Was een gezellig tripje. Gisteren zijn we weer terug gekomen op de kampus. Vandaag me wasjes laten draaien en morgen is het dan echt tijd voor VAKANTIE! Morgen om 12 uur gaat mijn vlucht richting Thailand. Ik kom dan weer terug op 7 januari in Bali. Als de wereld niet vergaat vandaag zie ik Padre, ruud, Iv en Coco tegen die tijd. Aangezien die 6 januari in Bali aankomen.
Nou bij deze weer mijn update! De verhalen van Thailand komen er aan!

Groetjes uit Bali!

  • 21 December 2012 - 09:46

    Art:

    Een tijd terug alweer dat we iets te horen kregen over het National Monument Borobodur (NMB).
    Als je tijd hebt, ik ben morgen jarig kom je ook ? Of neem er biertje (mét ijsklontjes) op in thailand of een lekker glas Maekong Wiskey op Kho San Road. Veel plezier en groetjes aan Martha.

  • 21 December 2012 - 10:44

    Carolien Bakker:

    Dave,

    Hele mooie belevenissen weer!! Wij wensen je van hieruit warme en zonnige kerstdagen en de allerbeste wensen voor 2013!! Dikke zoenen en heel veel plezier met je fam!! xxxxxxxxx

  • 21 December 2012 - 16:02

    Ben De Vries:

    Hallo Dave
    Wat leuk om je avonturen te lezen
    Ik wil je bij deze ook prettige feestdagen wensen
    En een fijne vakantie
    Groeten vanuit een druilerig en mistig Nederland.
    Ben , ben , Bart ,Janneke en natuurlijk Taatje.

  • 23 December 2012 - 15:57

    Oma:

    lieve Dave,

    BedNkt voor je mooie kaart van het strand.
    Ik wens je een zalig kerstfeest en alvast een heel gelukkig





  • 23 December 2012 - 16:00

    Oma:

    Vervolg:

    Nieuwjaar ik zal de biefstuk voor je bewaren en zal blij zijn als je er weer bent.

    groetjes Oma

  • 30 December 2012 - 12:30

    Nico:

    Dave

    We hebben je wel gemist met kerst ( lekker rustig ) maar jij geniet ook zo te lezen
    Geen sneeuw in nederland met de kerst , nog even en dan wordt het gezellig voor je
    En komen er wat landgenoten kijken bij je
    Dave geniet maar volop ( ook van je meisje ?????) en tot volgend jaar

    Nico en de rest van de familie

  • 07 Januari 2013 - 22:22

    Marjan Dekker:

    Ha neef dave
    Mooie annekedotes weer
    Volgende maand hoef je nix meer te vertellen ha ha....
    Veel plezier met al je visite
    ze hadden er barre zin in....
    Fleur geeft 1 februari haar afscheidsparty!,,
    Maar ik geloof dat jullie dan alweer een weekendje weggaan...
    Gr. Tot ziens en liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dave

Hier zal ik al mijn belevingen in het buitenland met jullie delen! ik hoop dat jullie het leuk vinden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 1486
Totaal aantal bezoekers 23922

Voorgaande reizen:

02 November 2014 - 03 Februari 2014

Zuid amerika, van onder naar boven

28 Augustus 2012 - 26 Januari 2013

Studie op Bali

20 Oktober 2011 - 17 November 2011

Trip to the USA

Landen bezocht: