Weekend trips - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Dave Zuurbier - WaarBenJij.nu Weekend trips - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Dave Zuurbier - WaarBenJij.nu

Weekend trips

Door: Dave

Blijf op de hoogte en volg Dave

01 November 2012 | Indonesië, Seminyak

Hallo allemaal,
Hier weer eens een update, zie net dat het alweer bijna een maand terug is dat ik mijn laatste blog heb gepost. Ben natuurlijk zo druk bezig met de studie dat ik daar niet elke dag tijd voor heb!! Ik zal jullie nu weer even bijpraten tot nu.

Ik heb inmiddels mijn duik brevet gehaald. Was echt onwijs gaaf om te doen. We hadden op vrijdag de zwembad duik. Hier hebben we equipment getest en wat oefeningen gedaan. Op zaterdag vertrokken we richting Tulemban waar we 4 open water duiken hebben gedaan op de zaterdag en de zondag. We hebben in een wrak gedoken en in een ander rif in Tulemban. Was een onwijs gaaf weekend en ben heel blij met mijn brevet. Kan ik zeker nog gebruiken wanneer ik in Thailand ben of hier nog een keer ga duiken.

Die week zijn we ook weer eens op excursie geweest met school. We gaan om de twee weken op excursie. We gingen eerst naar Ulluwatu. Dit is een van DE surfpoints op Bali. Het ging over de vervuiling van deze plek en wat er allemaal tegen gedaan wordt. We kregen een rondleiding van een Surf-dude, nou misschien ben ik iets te nuchter voor deze trips, maar als je ga zeggen dat er al zoveel is bereikt omdat er 4 vuilnisbakken zijn geplaatst heb je volgens mij iets te veel zoutwater naar binnen gehapt. Maarja.. ik liet hem maar in zijn waarde. Daarna gingen we weer door naar een de ROLE foundation. Deze organisatie helpt het Balinese volk om op een organische manier om te gaan met de natuur en groente te telen. Hier hadden we een rondleiding van een Spaanse vrouw die ons even ging vertellen hoe het allemaal moest. Dit was heel leuk toen ik commentaar ging geven dat het efficiënter kon en je veel meer kon als wat ze nu deden. De Spaanse peper ontplofte toen ze dat hoorde. Heel leuk om te zien in de zon met een temperatuur van 30 graden. Na deze trip toch maar even duidelijk gemaakt dat ik dat organische gedoe wel heb gezien nu.

Gelukkig hebben we ook nog een stel Duitsers op de campus. Dus hadden we ons eigen Oktoberfest was een hele gezellig avond waar we een lekker biertje hebben genuttigd.
We zijn zelf met een aantal klasgenoten een weekend naar Ubud geweest. Dit stadje hadden we al eens bezocht voor een excursie en wilde daar wel meer van zien. We zijn op vrijdagmiddag na de les vertrokken op de brommer. Er reden een aantal dames op kop. Je raad het al.. uiteindelijk zijn we er gekomen. We kwamen aan bij onze home stay en hadden ons gesetteld, toen Ubud ingelopen heel mooi stadje om rond te lopen en om te kijken. ’s Avonds hadden we afgesproken met de rest van onze klasgenoten, die zaten in een ander verblijf. Gezellig aangezeten met live muziek en lekker gegeten. De volgende ochtend zijn we wezen mountainbiken. We werden om 8 uur opgehaald en werden boven op de vulkaan afgezet. Eerst gingen we langs bij een koffie farm waar Luwak kofie wordt geproduceerd. Deze koffiebonen worden geoogst door een bepaald soort kat die deze bonen op eet. Wanneer hij klaar is met oogsten (eten) begint het productieproces (verteren). Daarna worden de bonen weer uitgescheten en opgeraapt door de Balinese boer. Deze wast ze, pelt ze en brand ze. Dat is dus het gehele proces, zo wordt de duurste koffie ter wereld geproduceerd. Nu denk je gadverdamme… nou zo smaakt het ook ;) geef mij maar Douwe Egberts. Daarna zijn we 40 km wezen mountainbiken, klinkt heel erg zwaar maar dat valt reuze mee (alles bergafwaarts). Tussendoor zijn we gestopt bij rijstvelden, dorpjes en mooie uitzichten vanaf de berg. Na de trip een 3 gangen diner gehad, was erg lekker aangezien we lekkere trek hadden. In de avond zijn we naar een Balinese vuur show geweest om toch ook nog maar even cultuur te snuiven. Zondag morgen zijn de dames gaan shoppen en ben ik met een paar vrienden naar de Monkey Forrest geweest, deze keer wel gevonden! Was erg leuk om die beesten op je kop te hebben en ze streken te zien uithalen.

Donderdag had ik tot 12 uur les en omdat we een lang weekend hadden ben ik met 5 klasgenoten en de vriendin van 1 van de jongens (een Indonesische) richting Nusa dua gereden, we zijn dit weekend zonder plannen gewoon gaan rijden opzoek naar avontuur. In Nusa dua hebben we een Jetski gehuurd voor bodem prijzen met dank aan onze Indonesische vriendin. Vervolgens zijn we naar Jimbaran gereden, hier zit een vis restaurant wat nogal hoog aangeschreven staat, ondanks dat ik niet van vis hou zijn we toch heen gegaan en ik moet eerlijk toegeven het smaakte niet verkeerd. Na het eten hebben we een slaapplaats gezocht voor die nacht. De volgende morgen zijn we terug gegaan naar Nusa dua en hebben een trip naar Turtle island geboekt. Dit eiland is een soort schildpadden kwekerij, de schildpadden zijn van klein tot groot te zien. Je mag alle dieren vastpakken. Naast schildpadden waren er onder andere vleermuizen roofvogels en slangen te bewonderen (Ik zal weer een paar foto’s bij mijn verhaal voegen).
Na deze toer hebben we de boot naar Lembongan gepakt. Bij aankomst moesten we eerst weer een overnachting vinden. We wilden in het goedkoopste hotel en aangezien deze volgeboekt was kregen we een upgrade voor de zelfde prijs naar een rieten bungalow die je vaak in films op subtropische eilanden ziet staan. Na het regelen van onze overnachting hebben we een scooter gehuurd en zijn we het eiland gaan verkennen. Het is niet groot en op een gegeven moment houd de weg op(in zoverre je het een we kunt noemen met al die gaten erin) Hier troffen we een planton aan met relaxte zittingen en leuke sfeerverlichting. Hier hebben we een biertje gedaan en genoten van het uitzicht. Een aantal van onze klasgenoten waren afgelopen weekend ook op Lembongan dus we hadden met hen in een restaurant die avond afgesproken. De volgende morgen zijn we weer op tijd opgestaan om de andere kant van het eiland te verkennen. Je kunt over een gammele brug met losse planken naar het andere gedeelte van het eiland. Hier was de mogelijkheid om te gaan cliff diven. Dit was natuurlijk iets wat ik zeker wilde doen. Het is echt zo onwijs gaaf om van een rots af te springen van 13 meter hoog. Het is wel een end om naar beneden te vallen maar het is het zeker waard.
Om 12 uur hebben we de boot terug naar Bali genomen. We kwamen aan op het strand waar we de jetski hadden gehuurd. De eigenaar van de watersport zaak bood ons een gratis ritje op de bananen boot aan dus die namen we graag aan.

Het plan was om de trip voort te zetten richting Bedugel waar we konden liaan slingeren en andere tarzan dingen, onderweg zijn we gestopt om even af te koelen aan het strand in Sanur. Het was die dag 36 graden dus dat konden we wel even gebruiken. Tegen de avond sloeg het weer om en begon het flink te regenen, op dat moment kreeg Leon problemen met zijn scooter waardoor we besloten Bedugel te skippen en terug naar huis te gaan. We sloten het mooie weekend af met een etentje bij Warung Mina een leuk restaurantje hier niet ver vandaan.
Tot zover ben ik nu wel weer bij! Als ik weer wat te melden heb horen jullie het!
Groeten uit Bali!
Dave

  • 01 November 2012 - 13:43

    Art:

    Dave, mooi om te horen dat je zo geniet van je studie in Bali. Je heb volgens mij wel veel vrije dagen, die kan je goed benutten om op een organische manier zelf groente te gaan telen en mischien moet je wel een coffee-shop gaan beginnen met "wel "goeie koffie en goeie shit. Staat je indonesische vriendin op de " schilpadden " groepsfoto ? Veel plezier verder.

  • 01 November 2012 - 15:58

    Oma:


    Hoi,Dave,

    Dat was weer een mooi verslag van al je avonturen,tjonge,jij beleef nog
    eens wat.Hier is het aardig herfstig en de tuin ligt vol bladeren,misschien een
    storm dan kan het wegwaaien,want jij bent er niet om op te ruimen.
    Geniet en "leer"nog een heleboel op het mooie Bali en omgeving
    Leuk dat ik je via skipe gezien en gesproken heb.
    Groetjes Oma.

  • 01 November 2012 - 17:11

    Roy:

    Klinkt echt alsof je weinig vrije tijd hebt en fulltime met je studie bezig bent!
    Rustig aan daar en goed om weer ff wat van je te horen!

  • 05 November 2012 - 09:37

    Ingrid Boots:

    Hoi Dave, ook wij volgen de verhalen van jou. Leuk om te lezen. Veel plezier nog. Ps het is stil op de buurt. Groetjes Fam. Boots




  • 11 November 2012 - 21:13

    Nico:

    Dave , jonge wat heb je het zwaar , maar geniet er maar van
    Prachtig je verhalen

    Gr Nico Jacintha Cristel & Jolien

  • 14 November 2012 - 20:46

    Els:

    Hoi Dave,
    Leuk verhaal Weer je hebt het daar wel naar je zin, wij vinden het leuk wat van je te horen.
    Zijn zelf van plan om in februari naar indonesië te gaan.
    Geniet er nog van, groetjes van Els en Gabien.

  • 15 November 2012 - 20:29

    Ivan:

    Ha Broeder!

    om even op Ingrid haar reactie te reageren, ik vind het hier maar lawaaiierig ;)

    Maar mooie uitjes allemaal! Redden we dat in 2 weken!?

    Viel SpaB!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dave

Hier zal ik al mijn belevingen in het buitenland met jullie delen! ik hoop dat jullie het leuk vinden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 1153
Totaal aantal bezoekers 23924

Voorgaande reizen:

02 November 2014 - 03 Februari 2014

Zuid amerika, van onder naar boven

28 Augustus 2012 - 26 Januari 2013

Studie op Bali

20 Oktober 2011 - 17 November 2011

Trip to the USA

Landen bezocht: