Into the Deep - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Dave Zuurbier - WaarBenJij.nu Into the Deep - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Dave Zuurbier - WaarBenJij.nu

Into the Deep

Door: Dave

Blijf op de hoogte en volg Dave

03 Oktober 2012 | Indonesië, Seminyak

Hallo allemaal,
Ik dacht zomaar ik laat maar weer eens wat van me horen. Heb de afgelopen weken weer een hoop gedaan. Dus zal jullie weer even bijpraten. Me verjaardag is al weer even terug. Maar ik heb er nog een leuk verhaaltje over te vertellen. Het was namelijk het geval dat een aantal dagen na mijn verjaardag er een pakketje zou zijn gebracht voor me. Charelle had me hier even op geattendeerd dat er een groot pakket was bezorgd bij de receptie van de universiteit en dat ik deze maar even met Leon op moest halen aangezien hij te zwaar was om alleen te tillen. Na toch wel een hele wandeltocht gehad te hebben van 3 minuten bleek er geen pakketje te zijn gebracht. Teleurgesteld terug naar de kampus gelopen en daar kwam ik een hard lachende Charelle tegen. Was Davie er toch zomaar even ingetrapt. Natuurlijk kon ik dit niet zomaar laten gebeuren en was payback noodzakelijk. Dus een aantal dagen later toen Charelle naar het strand ging hebben Leon en ik haar kamer vol gezet met 900 bekertjes water. Het was even een klusje, maar als je het resultaat zie was de grap wel geslaagd. Vooral omdat ze 3 uur bezig was om het op te ruimen!:D
Zoals ik al had gezegd ben ik wezen scubaduiken in zee. We hebben een fundive gedaan waar je normaliter tot 5 meter diepte duik. We waren zondagochtend om 7 uur naar Tulamben gereisd waar we zo rond een uur of 11 arriveerde bij het resort. Er ligt hier 25 meter vanaf het strand een wrak die is gezonken in de 2 wereldoorlog. Normaal gesproken mag je niet zomaar in een wrak duiken. Maar omdat wij met de universiteit waren mochten wij ook het wrak in. Dit was zo onwijs mooi!! We zijn uiteindelijk tot 17 meter diepte gegaan. Echt onwijs gaaf!! De vele soorten vissen die je anders alleen in film ziet zwommen nu vlak voor je neus.
Aangezien ik natuurlijk een heel drukke tijd heb hier is er behoefte om te kunnen ontspannen. Daarom heb ik in mijn vakantie een vlucht geboekt naar Thailand om daar 2 weken rond te reizen. We gaan in totaal met z’n vijven, 3 meiden en nog 1 jongen. Ik ga dan eerst richting Bangkok en richting het noorden om een jungle tocht te doen. En dan gaan die meiden shoppen ofzo. Daarna richting Puhket en daar eilandjes bezoeken en daar oud en nieuw vieren. Dat is een beetje de planning.
We zijn met school ook weer eens op excursie gegaan. We hebben eerst de Zaanse schans van Bali bezocht, met alle ouderwetse huisjes en tempels etc. En daarna hebben we een organisch restaurant in Ubud bezocht om te lunchen. De naam zegt het al, niet te vreten. Resultaat van de lunch: 17 mensen van de 20 ziek, eentje had zelfs voedselvergiftiging. Ik had niks… maag van staal denk ik zomaar, of de rest stelt zich aan. Na de lunch bij een chocoladefabriek geweest en naar the Greenschool. The greenschool is het de tuinbouwschool van Bali. Was mooi om te zien alleen die vent waar we de rondleiding van kregen was een aparte kerel.
Afgelopen weekend ben ik met Leon een weekend in het dorp geweest. We hadden een leraar (Pica)vertelt dat we in de rijstvelden wilde werken. Dus had hij een heel weekend in het dorp geregeld.
Op vrijdagmiddag na de les zijn we richting Tabanan gereden waar die leraar bloed moest doneren. Wel apart om te zien hoe alles hier is geregeld in het ziekenhuis, bedden op de gang, infusen overal en alles door elkaar. Hierna hadden we een verlovingsfeest waar onze leraar foto’s moest maken. Was wel leuk om mee te maken, duurde alleen pittig lang. Maarja heb ik me kerkuurtjes ook weer meegepakt voor dit jaar. Eerst werd er onderhandeld door de twee families wanneer de bruiloft moest worden gehouden en of de bruid wel met de bruidegom kon trouwen. Na de onderhandeling gebak en dachten wij dat het af was. Toen moesten we naar boven in de kerk en begon de viering. 1,5 uur in de banken gezeten en geluisterd naar honkietonkie liedjes. Best vermoeiend. Daarna hadden we nog een buffet, was het leukste gedeelte. Hierna waren we naar de ouders van Pica gegaan. Hier nog een tijdje zitten praten onder het genot van een paar potjes.
De dag daarna hadden we om 8 uur ontbijt. Heerlijk Nasi Goreng Speciaal.. gelukkig ben ik er nu wel aan gewent om de hele dag te avond eten. Hierna zijn we op de brommer gestapt en zijn we gaan toeren door het dorp en langs de rijstvelden. Uiteindelijk gestopt bij een rijstveld waar ze aan het werk waren en hebben we 1,5 uur meegewerkt. Was interessant om te zien hoe het gaat en om het zelf te doen. Alleen geen werk voor mij, veel te heet hier om te werken. Toen zijn we naar familie gegaan van Pica waar we hebben gevist in de rivier en in kokosnootbomen geklommen. Dat is nog knaplastig moet ik je vertellen. Een neef van Pica deed het voor en klom als een aap die boom in, zag er simpel uit in eerste instantie. Dat viel dus tegen. Uiteindelijk is het me wel gelukt om er in te klimmen.
Daarna zijn we nog een nacht gebleven en zouden we zondag terug richting huis. Onze leraar was zaterdag al naar huis gegaan. Dus had hij een map getekend hoe terug te komen. Dus zijn we zondagmorgen weer op de brommer gestapt en richting de kampus gegaan. We zouden nog even langs het monkeyforrest gaan omdat dit op de route lag. Hier zijn we uiteindelijk niet terecht gekomen. We dachten dat we er waren en stonden toen ineens bij een bekende tempel. Daar toen maar even een uurtje gekeken. Daarna gingen we weer opzoek naar het Monkeyforrest. Onderweg daarnaartoe heb ik een lekke band gekregen. Natuurlijk weer net op een plek in the middle of nowhere. Dus Scooter ergens neergezet en toen op een scooter verder gegaan. Dag daarna me scooter opgehaald nadat ze hem gemaakt hadden. Was een leuk weekendje en interessant om het echte Bali te zien, in plaats van de toeristische trekpleisters.
Deze week ben ik begonnen met me padi (duikbrevet) in de middaguren krijg ik theorie en vrijdag zaterdag en zondag gaan we duiken. Gelukkig heb ik nu ook een nummer van de Bintang taxi. Die brengt kratten bier tegen een goedkopere prijs als bij de supermarkt… (Gelukkig)
Volgens mij ben ik zo wel weer een beetje bij.. Als ik weer eens wat heb beleefd horen jullie het wel!

Groeten uit Indonesië
Dave

  • 03 Oktober 2012 - 11:45

    Fleur:

    Ruilen?

    Hier in Nederland giet het met bakken uit de lucht helaas.
    Maar dan is zo'n verhaal wel erg leuk om te lezen!
    Ik snap wel dat je er even tussenuit moet die twee weken, want jeetje.. wat heb jij het zwaar daar!!
    Succes, hou vol..

    Groetjes!

  • 03 Oktober 2012 - 17:11

    Neal:

    Haha, een maag van staal. Daar was afgelopen vakantie weinig van te merken Dave. De rest zal zich wel gewoon hebben aangesteld.

  • 03 Oktober 2012 - 17:11

    Neal:

    Haha, een maag van staal. Daar was afgelopen vakantie weinig van te merken Dave. De rest zal zich wel gewoon hebben aangesteld.

  • 04 Oktober 2012 - 22:44

    Ivan:

    Jammer dat dit geen Facebook is, Neal! Dan ging het duimpje omhoog! Haha..

    Mooie verhalen broeder! En we komen eraan!

  • 07 Oktober 2012 - 11:38

    Els :

    Hoi Dave,

    Leuk om weer wat van je te horen, ja je hebt het daar wel druk denk vooral met leuke dingen doen.
    Dat je een stalen maag heb geloof ik woensdag je vader en Ivan te eten lekkere hollandse kost, maar miste jou om de pannen leeg te maken, maar dat komt wel weer als je terug bent.
    Nou Dave ik denk dat je het daar nog wel even volhoud geniet maar lekker.
    Groetjes van Els en Gabien.

  • 15 Oktober 2012 - 10:38

    Wilma:

    Hoi Dave,

    Eindelijk ook even een berichtje van de nieuwe buren! We vinden het erg gezellig dat we weer buren hebben en tot nu toe zijn ze nog lekker rustig (kan veranderen volgend jaar). Wat leuk om al je verhalen te lezen. Je maakt van alles mee en voelt je er volgens mij helemaal thuis. Had ook niet anders verwacht! Geniet er maar lekker van. Groetjes van Vin, Wilma, Jacky, Nikée en Bente.

  • 16 Oktober 2012 - 09:32

    Lisa:

    Ha die Dave,

    Zo, ik heb je site ook gevonden! Leuke verhalen zeg!! Wel een werk hoor, om ze allemaal in één keer terug te lezen! Zal het vanaf nu een beetje bijhouden ;-)
    Nou volgens mij hou je het daar nog wel ff vol... Veel plezier hè!!

    X Lisa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dave

Hier zal ik al mijn belevingen in het buitenland met jullie delen! ik hoop dat jullie het leuk vinden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 448
Totaal aantal bezoekers 23936

Voorgaande reizen:

02 November 2014 - 03 Februari 2014

Zuid amerika, van onder naar boven

28 Augustus 2012 - 26 Januari 2013

Studie op Bali

20 Oktober 2011 - 17 November 2011

Trip to the USA

Landen bezocht: