Lekker Sightseeing! - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Dave Zuurbier - WaarBenJij.nu Lekker Sightseeing! - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Dave Zuurbier - WaarBenJij.nu

Lekker Sightseeing!

Blijf op de hoogte en volg Dave

04 September 2012 | Indonesië, Seminyak

Hallo allemaal,

Hier weer eens een berichtje vanuit Azië! Inmiddels ben ik alweer bijna een week op Bali, de tijd vliegt voorbij en ik beleef een hoop dingen. Inmiddels leren surfen en lekker verbrand! volgende keer toch maar ff smeren.. scherper zonnetje als thuis!
Ik heb inmiddels een scooter dus kan overal heen waar ik wil! De eerste dag dat ik mijn scooter had natuurlijk direct even toeren. Ik moest even een surfshirt halen, dus daar was nu even mooi de gelegenheid voor.
Ik ging met Leon (klasgenootje) die kant op en we zouden met een uurtje ongeveer weer terug zijn bij de campus..... maar alle straten lijken op elkaar in Bali, overal is het even druk en staan de zelfde warungs en winkels. Dan zijn wij allebei ook nog wel zo eigenwijs dat we allebei de weg wel weten. Je begrijpt het wel..... niet dus. We hebben de hele middag scooter gereden en hebben het uiteindelijk toch maar eens gevraagd... toen zaten we zo'n 25 km uit de richting. Zo zie je tenminste nog wel eens wat! Lekker sightseeing!
Die avond zijn we te stappen geweest in Kuta! Was zeer gezellig, preciezere details laat ik achterwegen!

Zondag hadden we introductie gehad en kennis gemaakt met de leraren! De laatste studenten zijn zaterdag aangekomen uit zweden. Dus de hele groep is compleet. We moesten als introductie in groepen van 5 de straat op om zoveel mogelijk businesscards op te halen en een aantal opdrachten uit te voeren. Een daarvan was in het Indonesisch en daar vroeg men wat de prijs was van een grote en kleine fles Bintang. Deze wist ik toevallig al uit mijn hoofd... Na de introductie zijn we met een aantal naar Canggu beach gereden en hebben daar nog de hele middag gesurfd en daarna gebarbecued aan het strand! Er zijn hier minder toeristen en de golven zijn hier beter. Was een zeer geslaagd dagje.

Maandag eerste lessen gehad, kennis gemaakt met de Indonesische taal (Bahasa) en korte intro over de minor gehad. Waren om 11 uur klaar..mooie tijd al zeg ik het zelf.
Ik had met Leon al een voetbal en basketbal gekocht dus we gingen smiddags basketballen. Naast de campus ligt een basketbalveld dus dat is ideaal. Iedere dag op het strand liggen vind ik toch helemaal niks.
Eind van de middag ben je toch wel dorstig dus werd er toch maar weer een Bintang soldaat gemaakt. Helaas waren deze snel op dus toen maar even naar de winkel gegaan om een krat te halen. Gezien het bier gebruik van de Balinese bevolking iets later ligt als in Nederland worden er geen kratten verkocht in de supermarkt. Uiteindelijk toch een krat gevonden voor 350.000,00 Rupiah! dat is ongeveer 30 euro!! Maarja, er is me verteld goed te blijven drinken in warme landen, dus doen we dat maar.

Vannacht schijnt er een aardbeving te zijn geweest op Bali, ik heb er alleen niks van gemerkt! Gebeurt wel vaker hier zeggen ze.
Vandaag les gehad en rondje getourd.

Voor de rest nog geen bijzondere plannen voor deze week, Als ik weer wat te melden heb horen jullie het!

Groeten uit Bali!


Dave



  • 04 September 2012 - 16:59

    Fleur:

    Klinkt goed neef! Succes met de college dagen & veel plezier met de Bintangs!

  • 05 September 2012 - 13:02

    Marjan:

    ha die Dave
    Even ter info deze week 2 kratjes Amstel
    Voor 16 euro bij de Deen!!!;)

  • 05 September 2012 - 16:37

    Dave:

    Goed om te horen! geniet er van ;)

  • 05 September 2012 - 20:05

    Irma:

    Hai Dave,

    wat een mooie verhalen lezen we van je vanuit het verre Bali !! Laat die Bintangs maar goed smaken, want inderdaad veel drinken is het beste met die warmte!! We zijn alweer benieuwd naar je volgende avonturen. Groetjes van ons allevier.... Pe,Irma en de meiden

  • 06 September 2012 - 17:12

    Joyce:

    Hi Dave,

    Tjee zomaar in het verre Bali!
    Geniet onwijs van alles wat je gaat beleven...
    En vooral van de vele bintangs die je op je pad gaat tegenkomen ;)

    Groetjes,
    Joyce

  • 07 September 2012 - 16:30

    Devi:

    haai

    wat een mooie verhalen uit bali.geniet er van .
    een scooter echt cool ,wow
    nog veel sucses .

    je naam genoot Devi

  • 08 September 2012 - 13:56

    Corry(oma):


    Hoi Dave,

    Dit is alvast een mailtje voor je verjaardag,want ik ben een paar
    dagen niet thuis en jouw verjaardag vergeten kan natuurlijk niet
    Alvast dus van harte gefeliciteerd met je 21 ste verjaardag en ik hou
    de borrel te goed!
    Mooi dat je het daar zo naar je zin hebt
    Heel veel groeten van Oma !

  • 10 September 2012 - 17:14

    Els:

    Hoi Dave,

    Gefeliciteerd met je verjaardag, alweer een jaartje ouder en wijzer!!!!!!!!
    Drink er maar een bintang op dan nemen wij hier wel een borrel.
    Hele gezellige dag en een leuke tijd.
    Groetjes van Els en Gabien.

  • 11 September 2012 - 06:48

    Marjan:

    Ha die Dave
    Alweer n jaartje ouder
    Nog vele gezonde gezellige en gelukkige jaren toegewenst
    We drinken hier wel een bintang op je !!!l
    Liefs Ronald Guus fleur tos en Marjan

  • 11 September 2012 - 13:13

    Irma:

    happy birthday to you!!!! Veel plezier vandaag en nog heel veel mooie jaren toegewenst.

    groetjes Pe, Irma, Larissa en Jessica

  • 11 September 2012 - 17:58

    De Vriessies:

    hai jarige job van harte gefeliciteerd met je verjaardag dat je maar een leuke dag mag hebben zal wel moeilijk worden zo zonder ons we nemen wel een biertje op je 22 ste verjaardag groeten van ons allemaal

  • 11 September 2012 - 19:16

    Jocelyn & Ruda:

    Hoi Dave,
    Gefeliciteerd met je verjaardag maak er een gezellig avondje van
    wij drinken hier ook zeker een borrel op je.
    Lieve groetjes ! Jocelyn & Ruda

    p.s we genieten van je reisverslagen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dave

Hier zal ik al mijn belevingen in het buitenland met jullie delen! ik hoop dat jullie het leuk vinden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 425
Totaal aantal bezoekers 23929

Voorgaande reizen:

02 November 2014 - 03 Februari 2014

Zuid amerika, van onder naar boven

28 Augustus 2012 - 26 Januari 2013

Studie op Bali

20 Oktober 2011 - 17 November 2011

Trip to the USA

Landen bezocht: