Gestrand bij de Bali - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Dave Zuurbier - WaarBenJij.nu Gestrand bij de Bali - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Dave Zuurbier - WaarBenJij.nu

Gestrand bij de Bali

Blijf op de hoogte en volg Dave

30 Augustus 2012 | Indonesië, Seminyak

Hallo allemaal,

Hier even een berichtje uit het zon overgoten Bali! De reis is begonnen!! dinsdag ben ik voorgoed vertrokken uit de Donkereweg en zal hier niet meer terug komen om te slapen. Want om 21:00 uur vertrok vlucht kl0835 naar Denpasar.Gisteren ben ik geland op Denpasar (Hoofdstad Bali), goede vlucht gehad! Deze keer geen ruzie gekregen met de tv dus kon nu wel een paar films kijken tijdens mijn vlucht (was wel anders toen ik naar USA vloog).
Het was zo'n 12,5 uur vliegen naar Singapore, hier moesten we tanken en konden wij even het vliegtuig uit om de benen te strekken. Ik moet zeggen Singapore is een mooi vliegveld om even een rondje te lopen, eigenlijk wel jammer dat we er niet langer waren om de stad te bezichtigen, schijnt ook heel mooi te zijn. Misschien later nog deze trip. Na Singapore was het nog 2,5 uur naar Bali. Bij de douane stonden we echter weer net in de verkeerde rij dus kwamen we niet verder dan de bali( vat je 'm). Na de juiste rij gevonden te hebben en we door de douane waren stonden onze koffers al te wachten. Buiten werden we opgewacht door iemand van Dhyana Pura University die ons naar de campus bracht.

Aangekomen op de campus weer even kennis gemaakt met de studenten die al eerder zijn aangekomen op de campus en daarna even wat gaan eten bij een plaatselijke Warung (Indonesisch eethuisje) . Prima te eten hier allemaal, en lekker pittig.totdat je de rekening krijgt... die is totaal niet pittig! we moesten in totaal voor de gehele maaltijd 6000 rupiah betalen, omgerekend wel zo'n €0,60. Dat vindt Dave mooie prijzen! Daarna richting de campus en te bed.

Vandaag eens even een rondje gelopen om te kijken waar we het snelste Bintang(Bier) vandaan konden halen, en te kijken wat er allemaal in de buurt te doen is. Ook nog met de taxi naar het strand gegaan omdat ik nog geen scooter heb. Dan heb je in Nederland wel knappe stranden maar hier zijn ze toch wel iets mooier... echt zoals in de boekjes.

Voor de rest nog weinig gebeurt! Maar hier gaat alles dus top! Zondag begint de Minor.

Als ik weer wat te melden heb horen jullie het van me!

groeten, Dave

  • 30 Augustus 2012 - 17:58

    Marjan:

    Ha die dave
    Dat zijn goede berichten
    Hier regent t pijpestelen
    Ennuh we eren sperciebonen met aardappelen
    Haha
    Groet en veel plezier verder

  • 30 Augustus 2012 - 19:22

    Nick:

    Ik woon al lang hier. Pas op voor de politie wanneer je een scooter gebruikt. Politie zal je internationaal rijbewijs vragen. Als je dat niet hebt, zullen zij dreigen met rechtbank en gevangenis. De bedoeling is natuurlijk dat je hun honderdduizend rupiah geeft, of meer.

    Zorg er voor dat je 1 portefeuille hebt met 20.000 rupiah, en een andere met de rest van je geld. Toon hun die portefeuille met 20.000 rupiah en zeg dat je niet meer geld bij je hebt, en geef dat geld aan hun.

    Politie kijkt enkel naar blanke mensen om geld af te truggelen !

  • 30 Augustus 2012 - 19:24

    Isa:

    Ha die ome Dave,

    Goed wat van u te horen. Mooi dat u veilig bent aangekomen en uw koffer ook! Met mij ook alles goed. Ik mis u wel hoor. Ga maar lekker genieten dan slaap ik weer verder!!

    x van isa

  • 30 Augustus 2012 - 19:29

    Art:

    Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee Dave,
    veel plezier op Bali.

  • 01 September 2012 - 11:06

    Art:

    Ben je al in een boom geklommen op Bali, niet te hoog hê ?

  • 01 September 2012 - 14:06

    Oma:

    Hoi Dave,

    Leuk om wat van je te horen. Veel succes daar en ik laat gauw
    weer iets horen.

    Liefs

    Oma

  • 02 September 2012 - 21:00

    Nico:

    He die dave , fijne neef , mooi dat alles naar wens gaat
    Ben er zelf ook eens geweest , denk om het Koraal , bij het strand
    Vlijmscherp als je er op terecht komt
    Maar jij redt je wel , en nu studeren ( genieten )

    Groeten Nico

  • 03 September 2012 - 20:52

    Oma:

    Hoi,Dave,

    Ik ben blij dat je goed bent aangekomen(met het vliegtuig,wel te verstaan).
    Best wel avontuurlijk om zo ver te gaan,maar zo zie je nog eens wat van de wereld.
    Kun je het uithouden van de warmte,of valt het mee.
    Wat zal de Audi het rustig krijgen,maar daar is ook wel weer een oplossing voor.
    Veel nieuws is er verder nog niet en hoop weer gauw iets van je te horen.
    Groetjes van Oma.

  • 03 September 2012 - 21:19

    Els:

    Hoi Dave, leuk wat van je te lezen, ziet er goed uit,en lekker weer.
    Veel plezier, groetjes van ons.

  • 03 September 2012 - 22:17

    Tante Agaath:

    hai davie wat een pittig verslag zo blijven we toch een beetje op de hoogte van je doen en laten in dat verre land geniet ervan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dave

Hier zal ik al mijn belevingen in het buitenland met jullie delen! ik hoop dat jullie het leuk vinden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 486
Totaal aantal bezoekers 23935

Voorgaande reizen:

02 November 2014 - 03 Februari 2014

Zuid amerika, van onder naar boven

28 Augustus 2012 - 26 Januari 2013

Studie op Bali

20 Oktober 2011 - 17 November 2011

Trip to the USA

Landen bezocht: