No Soil, dan maar New York - Reisverslag uit New Windsor, Verenigde Staten van Dave Zuurbier - WaarBenJij.nu No Soil, dan maar New York - Reisverslag uit New Windsor, Verenigde Staten van Dave Zuurbier - WaarBenJij.nu

No Soil, dan maar New York

Door: davezuurbier

Blijf op de hoogte en volg Dave

27 Oktober 2011 | Verenigde Staten, New Windsor

Hallo Allemaal!

Hier weer eens bericht vanuit the USA, heb de afgelopen tijd weer een hoop gedaan, dus ik zal jullie weer even bijpraten.

Zaterdag ben ik langsgeweest bij Orange County Chopper, dit is zo'n 15 minuten rijden vanaf mijn motel. Dus daarom moest ik wel heen om eens te kijken of ik Paul Senior nog tegen kwam, maar die was helaas nergens te bekennen.Wel vet om alle motors te zien uit de serie. De meeste stonden er toch wel, van de Black widow tot de Lance Armstrong Bike. Maar dan nog, ze zijn eigenlijk allemaal hetzelfde alleen een andere kleur met een aantal verschillen.

Het is hier elke dag zo rond de 20 graden, en tot nu toe nog elke dag zon. Dus dat is prima vertoeven hier. Zondag zijn we maar eens een beetje wezen touren. Echt heel mooi gebied om doorheen te rijden, maar er is eigenlijk niets te doen. Dat is wel jammer van dit gebied. Er zijn een hoop restaurants en Diners, maar echte kroegen of discotheeken zijn hier niet

Maandag weer een werkdag gehad, maar al snel kwam het bericht dat de Soil(potgrond) niet geleverd werd. Deze was nog zo'n 3000 mile bij ons vandaan. Dus dat betekend dat we alleen maandag uit konden zitten en moesten wachten op de potgrond. Deze word als het goed is donderdag geleverd. Dus al het personeel maar vervroegd weekend gegeven en vrijdag weer beginnen met planten.

Aangezien wij dus niets te doen hadden dinsdag hadden we maar besloten om naar New York City te gaan. Smorgens vroeg op de trein gestapt en binnen een uur zitten we midden in Manhatten.

Echt, WAT EEN STAD! als je het station uitloopt en je in de straten van New York loopt voel je je net een mier. Een tip voor als je er zelf naartoe gaat. Blijf niet de hele tijd kijken hoe hoog ze wel niet zijn, want je krijgt gegarandeerd kramp in je nek.

We hadden toch maar wel even besloten wat we zouden doen vandaag. En dat was natuurlijk even langs het vrijheidsbeeld. Wij lopen dus die kant op, komt er ineens zo'n vent naar ons toe of we met de helicopter de stad willen bezichtigen. Eigenlijk nooit bij nagedacht dat zoiets kon maar het leek ons wel vet!
Dus wij dat maar gedaan. Nou een ding is zeker! DAT IS VET!! Om de gehele stad New York te zien vanuit de lucht is echt prachtig. Gelukkig hadden we ook prachtig weer dus we konden alles goed zien, Ground Zero, empire state building, chrysler tower, Central Park enz. enz.

Na onze vlucht hoorde we toch wel dat we over de Brooklyn Bridge moesten lopen! Anders ben je niet echt in New York geweest. Dus wij naar de Brooklyn Bridge, zouden we halverwege even de tourist uithangen. Je weet wel foto nemen en Oeh... aah.... roepen. Maar dat valt tegen!! Dat barrel is lang!!!!!! de kramp vloog nog net niet in me kuiten. Maar als je er eenmaal bent heb je inderdaad een heel mooi uitzicht. Gelukkig stond er op de brug nog wat wind. want het was inmiddels al zo'n 25 graden. Dit weer had niet verwacht deze tijd van het jaar, anders had ik wel een korte broek mee genomen

Daarna maar weer verder met onze touristische tour. Richting Groundi Zero gelopen.Wat een gat is dat, we kwamen net rond lunch, dus dan komen alle bouwvakkers naar buiten om hun bammetje te eten en word er gefloten naar ieder vrouwelijk schoon wat langs komt! haha.
Inmiddels zijn ze halverwege met de nieuwe toren, maar wat een gebouw word dat!

Hierna over Wall Street gelopen en richting het vrijheidsbeeld. Daar stond nu ineens een rij van een paar uur dus daar hadden we ineens geen zin meer in. Toen zijn we maar op de ferry gestapt richting Staten Island die er vlak langs vaart.

Toen begon het toch wel tijd voor een biertje te worden. dus met de metro richting Central Park en daar de rest van de middag op een terras gezeten aangezien het nog stralend weer was.

Omdat onze laatste trein al om half 8 vertrok vanuit New York zijn we om 6 uur richting het station gaan lopen, om toch nog wat van de stad te zien. Het begon al wat donkerder te worden dus dan begint New York verlicht te worden. Maar dat er zoveel verlichting was hadden we niet verwacht. Sta je met je stomme kop op Time Square.. Echt dat is ook weer iets wat je gezien moet hebben. Hele gezellige sfeer, en alles kroegen en theaters. Jammer dat we weg moesten. Maar volgende keer als we in New York zijn moeten we daar zeker een avond te stappen.

Eenmaal aan het eind van de dag was ik bekaf. Dus toen ik thuis kwam ging het licht snel uit.

Vandaag weer een container gelost en een beetje klusjes gedaan. Morgen komen er weer 3 en dan kunnen we vrijdag weer planten. Zaterdag en zondag moeten we verloren tijd in halen dus dat word een weekendje doorwerken.

Als ik weer wat beleefd heb dan zet ik weer een verslag online!

Greets uit the USA

  • 27 Oktober 2011 - 06:08

    Nel:

    Hoi Dave, wat een dag in New York!!

    Dat het prachtig was is wel duidelijk, en dat biertje komt volgende keer dan wel!

    Veel plezier en succes daar en geniet er maar van, ook al hebben ze er geen Bleeker en geen Hugo Boyskantine.
    Dat haal je later wel weer in!

    Groetjes van de Donkereweg van Cor en Nel

  • 27 Oktober 2011 - 08:59

    Daan:

    wow vet veel gedaan joh!! wist niet dat jij zo'n toerist was... jammer dat er ook nog gewerkt moet worden!! oh ja, vergeet mijn cadeau niet mee terug te nemen!! xxx

  • 27 Oktober 2011 - 17:58

    Ivan:

    Mah Broer,

    Dat is weer een machtig verhaal! Had gezegd dat je vier dagen vrij was, nam ik ff een retourtje ;)

    Succes met de bollen morgen en van het weekend, hopelijk blijft de (tijd)schade beperkt en knal je ze er zo snel mogelijk in!

    Gegroet,

    Ivan


  • 27 Oktober 2011 - 19:38

    Dave:

    haha Iv! zal ik doen! je kan me op t eind wel op komen zoeken als ik klaar ben. Zal even zoeken naar een hotel in New York daar nog even een week rondhangen.(als ik klaar ben in iedergeval)

    Groeten!

  • 27 Oktober 2011 - 20:17

    Lenny:

    He Dave! Wat gaaf allemaal zeg! Wist niet eens dat je al weg was. Nou heel veel succes met je stage en natuurlijk heel veel plezier! X Len

  • 28 Oktober 2011 - 08:27

    Cocky:

    Heeey Davie!!!

    zo! ik heb je site ook eindelijk gevonden!

    woow, wat een belevenissen zeg!! heel leuk om te lezen, je hebt al lekker veel gezien, leuk hoor!! nou succes met werken dit weekend!! beetje doorwerken heb je zondag misschien nog vrij ;)!

    Kus!

  • 28 Oktober 2011 - 08:36

    Joyce:

    Hi neefje,

    Tjee wat een verhaal en gaaf dat je zo dichtbij new York zit! Klinkt nu helemaal als een stad om Hern te gaan!
    Succes evengoed met de bollen, komt vast goed.

    Dikke kus Joyce

  • 28 Oktober 2011 - 13:13

    Oma:

    Hoi Dave,
    Wat leuk om je reis en werkverhalen
    te lezen.
    Ik vol je dus op de voet en vind het
    fantastisch dat dat kan.
    Werk en geniet en zie al uit naar je volgende verslag.
    Groetjes Oma.

  • 28 Oktober 2011 - 16:48

    Jan M:

    Ey Dave,

    Relaxte stage heb jij zeg... Zit je zo maar in the USA!!

    Geniet ervan!!

  • 28 Oktober 2011 - 19:30

    Emil:

    Hoi Dave,

    Leuk om te lezen hoor. Ben in 1990 in New York geweest, wat een fantastische stad he... Veel plezier daar en ik ben benieuwd wat je verder gaat meemaken.

    Groet,
    Emil (je paint oom)

  • 28 Oktober 2011 - 19:33

    San:

    He neef Dave,

    En ik ben nog nooit in New York geweest, maar als ik jou verslag zo lees lijkt het me te gek!
    Veel plezier daar,

    Groetjes San

  • 29 Oktober 2011 - 18:13

    Els En Gabien:

    Hoi Dave, lees dat je je daar goed vermaakt geweldig dat je in New York was geniet nog lekker, groetjes van ons.

  • 30 Oktober 2011 - 11:11

    Bakkumkids@ziggo.nl:

    Hoi Dave
    Drukke dag achter de rug.
    Succes met de bollen morgen .
    Nog veel plezier in new york.
    Groetjes je oudste achternichtje en je naam genoot Devi

  • 31 Oktober 2011 - 09:59

    Jacintha:

    Lief van je dat je mij ook die link hebt gestuurd........Het was even zoeken op google, maar ik heb je gevonden! Moet dus al je reis en werkverslagen nog lezen. Heb natuurlijk wel de verhalen gehoord van je vader. Succes in the States!!!

  • 31 Oktober 2011 - 13:30

    Lisa:

    Ha die Dave!
    Ja ook ik hou je verhalen bij! Je wordt goed in de gaten gehouden dus ;-)
    Niet verkeerd zeg, een paar dagen vrij en dan naar New York! Klinkt erg gaaf! Nu weer hard aan 't werk? Succes en natuurlijk heel veel plezier daar!
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dave

Hier zal ik al mijn belevingen in het buitenland met jullie delen! ik hoop dat jullie het leuk vinden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 23939

Voorgaande reizen:

02 November 2014 - 03 Februari 2014

Zuid amerika, van onder naar boven

28 Augustus 2012 - 26 Januari 2013

Studie op Bali

20 Oktober 2011 - 17 November 2011

Trip to the USA

Landen bezocht: