No power.. Big Chaos!! - Reisverslag uit New Windsor, Verenigde Staten van Dave Zuurbier - WaarBenJij.nu No power.. Big Chaos!! - Reisverslag uit New Windsor, Verenigde Staten van Dave Zuurbier - WaarBenJij.nu

No power.. Big Chaos!!

Door: davezuurbier

Blijf op de hoogte en volg Dave

31 Oktober 2011 | Verenigde Staten, New Windsor

Hallo allemaal,

Weer eens een berichtje uit the States! Ik heb het lekker druk en het gaat goed! Weer een hoop mee gemaakt de laatste dagen.

Donderdag kwamen de laatste containers van de week. Sochtends stond de eerste er, en toen duurde het een tijdje voordat de koelcontainer kwam. Dus wij maar eens bellen met de transporteur rond de klok van 1 waar hij bleef. Volgens het transportbedrijf was hij al afgeleverd maar dat was toch zeker niet het geval. Dus we zouden terug gebeld worden wanneer ze de container gevonden hadden. Bleek dat ze hem uit de haven opgehaald hadden en bij hun op het parkeerterrein hadden gezet, lekker. Maar hij zou om 4 uur bij ons zijn werd ons beloofd. Nou een ding heb ik hier toch nu wel geleerd! Ga er niet van uit wat ze zeggen! Hald 8 kwam hij het pad op rijden. Het regende en het was koud. Dus GEWELDIG!(maar niet heus. Maarja container gelost en toen maar even een pizza opgepickt.Vrijdag konden we eindelijk eens een knappe dag maken met planten (Dit was wel nodig ook)Potgrond was gebracht, en er was voldoende personeel. Eindelijk eens een beetje ingelopen.

Zaterdag ook een goede dag gemaakt. tot 4 uur gewerkt en het personeel naar huis gestuurd aangezien het pittig begon te sneeuwen. Wij de boel klaarzetten voor zondag omdat ze om 6 uur wilden beginnen om zo iets eerder te stoppen. Niks aan de hand dachten wij zo. Maar dat was dus niet zo. binnen een uur tijd was er 20 cm gevallen. Leuk om te zien dat op elke pick-up een snowplow zit en dat iedereen aan het sneeuwschuiven was. Maar het reed toch wel spannend op de weg hoor. Ik was blij dat we 4 weel drive hebben anders hadden we langer over onze rit naar ons motel gedaan.

Op de weg was het een grote chaos. overal omgevallen bomen, bijna alle elektriciteit was uitgevallen en het zicht was niet meer als 15 meter.
Aangekomen bij het motel snel even gedoucht en toch maar weer naar buiten om ergens te gaan eten. Het werd alleen maar slechter en er was geen restaurant met licht, dus dat werd zeuren. Gelukkig was TGI Friday nog verlicht. Wij daar maar heen, hadden zo een tafel dus dat was perfect. Een ding was zeker we hadden geen 10 minuten later moeten komen, toen stonden ze het eten van je bord te staren. haha maar ik had lekker!

Toen rond een uur of 10 maar weer naar huis omdat we toch optijd moesten beginnen, aangekomen bij het hotel was in de hele omgeving de stroom uitgevallen. Dus ook bij het motel. Gelukkig heb ik van me peetoom een dag voor vertrek nog een surviver zaklamp gekregen van de regiobank! Wat een kwaliteit! heeft ons de hele avond nog licht gegeven.

Zondag morgen toch maar vroeg ons bed uit. Dus om half 5 ging het wekkertje weer, koud!! De kachel deed het ook niet meer dus ik had mezelf snel in een warmpak gehesen en in de auto de kachel op standje terror... De wegen waren nu weer goed. Dus we gingen er wel vanuit dat het personeel optijd zou komen.

Aangekomen bij het bedrijf hadden we geen stroom vanzelf dus moesten we de Generator starten. Dat valt niet mee, als je dat ding eerst nog moet zoeken in het donker en dan met me telefoonlampje bij moet schijnen om te kijken hoe hij aangaat.

We wilde de hoop bijna opgeven toen net Fred Pennings eindelijk thuis kwam van het sneeuwschuiven. Toen de agregaat aangezet en we konden draaien.. Fred was een beetje pissig op ons dat we op zondag om 6 uur gingen beginnen maarja. Niet zo zeuren. Die amer ikanen hebben een werkmentaliteit van Lik me reet! dus daar trekken we ons niets meer van aan.Zondag dus nog tot 1 uur gewerkt en toen maar weekend gaan vieren.

Zondag was er nog steeds nergens stroom dus we gingen maar een beetje een rondje rijden om te kijken wat voor puinhoop t was... dat viel niet mee.

Vandaag weer gewone werkdag en we hebben alles weer bijgetrokken en lopen weer op schema. We hebben nog steeds geen stroom en werken dus nog steeds op de agregaat. Vandaar dat we nu ook de laptop weer eens aan kunnen slingeren.

Zometeen maar eens wassen. Dit wilde we dit weekend al doen, maar dat kwam er niet van, aangezien alle wasserettes geen stroom hadden!
Gelukkig komt er nu met ettappes de stroom weer terug in het gebied. Maar nog steeds zijn er veel plekken zonder stroom.

Wanneer ik weer wat te vertellen heb dan horen jullie het weer van me!

Groeten uit de andere kant van de wereld!

• 01 November 2011 - 10:18

Jannek:

Hee Neef!!

Goeie verhalen! :)
    Veel plezier nog daar in de USA.

Xx

• 01 November 2011 - 16:35

Els:

Hoi Dave wat een verhaal en hier denken we dat het voorjaar is.Groetjes van ons.

• 01 November 2011 - 17:32

Irma:

Hai Dave,

Niet te geloven dat jij de eerste sneeuw al hebt gezien.Heb je ook je skipak meegenomen??
    Veel plezier nog en zelf niet te hard werken he? Laat die Amerikanen ook maar wat doen hoor!!
    groetjes van ons allemaal

• 01 November 2011 - 17:41

Cocky:

Davie!!

haha!! wat een verschil met hier zeg!! het is hier nog erg lekker weer :) en wat goed van die zaklamp, toch nog goed van pas gekomen dus! :D succes weer de komende dagen!

Kusje!

• 02 November 2011 - 09:53

Leon:

Hey Dave,

Mooi verhalen man!
    Ik kreeg geen mail dat je site was bijgewerkt dus heb zelf maar ff een kijkje genomen! Als je weer naar TGI Friday gaat moet je ff zeggen dat de gene met wie je bent jarig is.. is lachen.. gaan ze een liedje zingen en als debielen in hun handen staan te klappen.. maar je krijgt wel gratis desert en balonnen:P

Succes nog ff man!

• 05 November 2011 - 11:42

Nicole :

Hee kleine,

Wat een belevenissen allemaal zeg, super leuk hoor om je verhalen te lezen. Wel apart dat je eerst je korte broek mist en daarna zomaar in de sneeuw staat;)!! Ik lees op fb dat je werk er nu op zit en lekker vakantie kan vieren! Is het weer nog steeds zo slecht of kun je alweer genieten van een zonnetje? Nou geniet daar nog even en tot snel!!

Dikke kus van hier!!