Welcome to the USA - Reisverslag uit New Windsor, Verenigde Staten van Dave Zuurbier - WaarBenJij.nu Welcome to the USA - Reisverslag uit New Windsor, Verenigde Staten van Dave Zuurbier - WaarBenJij.nu

Welcome to the USA

Door: davezuurbier

Blijf op de hoogte en volg Dave

22 Oktober 2011 | Verenigde Staten, New Windsor

Hallo allemaal.

Hier mijn eerste bericht uit de verenigde staten. Ik ben donderdagmorgen om 10:35 vertrokken uit nederland met Delta Airlines naar New Windsor NY. Voor mijn stage ben ik een maand naar the USA om het opplanten van tulpen te begeleiden.

Mijn vlucht verliep voorspoedig, zat naast een aardige Noor met wie ik goed kon ouwehoeren. Dus dat was wel prettig, aangezien ik me tv had gesloopt in het vliegtuig. Dat is toch ook wat, denk je eindelijk eens een knap vliegtuig te hebben met tv schermen in de stoel voor je. Is dat barrel stuk(gegaan). De stewardes zij na 3 x resetten dat ik maar niet meer aan de knopjes moest zitten.
Dus toen maar een boek gelezen die ik op schiphol had gekocht:het facebook effect. Leuk boek.

Aangekomen in detroit (waar ik moest overstappen)hoor je als eerste in het vliegtuig "Welcome to the United States of Amerika" is wel vet om te horen. uit het vliegtuig moest ik door de douane. Ik had niks te verbergen dus dat zou soepel gaan dacht ik zo. Maar is er net een vliegtuig uit china geland, en staan al die spleetogen voor me en achter me. tjah dan val je nogal op aangezien ik nu eens boven iederen uit torende en geen spleet ogen had.
Sir could you follow the blue line please. of ik me koffer even wilde openen en een gezellig interview met ze wilde doen. Prima, ik alles uitgelegd. Toen werd me een prettige reis toegewenst. koffer weer afgegeven voor mijn volgende vlucht naar NEWARK, kom ik bij de gate aan. Uur vertraging..... lekker. maarja het is niet anders..zie ik na tien minuten ineens twee uur vertraging. gelukkig bleef het hierbij. aangekomen op Newark verliep alles soepel en stond ik zo buiten waar Glenn (collega)op mij stond te wachten. We moesten opschieten, hij had een stel kaarten gekregen voor een voetbalwedstrijd die om acht uur begon en het was inmiddels al kwart voor acht.

De wedstrijd was New York Redbull tegen de philidelphia Union. Wat een sfeer in dat stadion zeg! heel anders dan in nederland. iedereen staat de hele tijd te juichen en te schreeuwen. en in de rust worden de vreettenten bezocht. en daar staan er nogal wat van. om de 3 meter staat een hotdog,pretsel of hamburgerkraam. Bizar. Gelukkig had ik trek dus de eerste hotdogs van deze trip werden verorberd. En vanzelfsprekend ook het eerste biertje in de USA! 9 Dollar.. je begrijpt wel. die avond ben ik niet dronken gegaan.

Na de wedstrijd de Auto opgezocht en richting het hotel. dit was nog 2 uur rijden. en aangezien ik er nu toch echt al een lange dag op had zitten heb ik daar weinig van mee gekregen.

op het moment dat ik dit schrijf is het de eerste dag bollenplanten, nog even kijken hoe alles werkt en hoe we alles het beste kunnen doen. maar nu loopt alles wel. vandaag zon 85 000 bollen gepland dus we zijn tevreden. Morgen(zaterdag) komt de tweede container met lege bakken, die even legen en wat klusjes op het bedrijf en dan weekend. We gaan even kijken bij OCC orange country chopper, wel bekend van discovery.

Zo nu ga ik even wat eten, en daarna een kroeg opzoeken met glenn.

Groetjes Dave

  • 22 Oktober 2011 - 17:24

    Leon:

    Tering Dave jij heb t allemaal weer goed voor elkaar!
    Geniet maar lekker van je trip want t is zo voorbij..

    Ik zal je verhalen volgen succes man!

    GR. Leon

  • 23 Oktober 2011 - 09:37

    Mike:

    ha broer, goed om te horen dat de reis goed is verlopen en dat je goed ben aangekomen!
    Had je nog geluk dat ze op het vliegveld alleen je koffer wilde onderzoeken!! ;-)
    Veel plezier nog en veel plezier bij de OCC!!

  • 23 Oktober 2011 - 14:12

    Tamara(zus Van Cocky:

    Jeee.. wat een avontuur zeg.Maar over dat tv tje van jou.. je wist gewoon niet hoe het werkte he...dat mag je best zeggen hoor haha..Beetje stuk maken pfff..
    Veel plezier en succes nog en geniet ervan.
    groetjes Tamara

  • 25 Oktober 2011 - 19:58

    Daan:

    hee schone broertje... leuk zo'n reisverslag!! Geniet er lekker van he en plantse... kus

  • 28 Oktober 2011 - 16:03

    Pe Irm Jes Laris:

    Gaaf oomzeggertje om je zo te volgen in de USA. Have fun en als je thuis bent komen we een budweizer bij je drinken! Dus neem maar een six pack mee uit de States. Groetjes van ons allen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dave

Hier zal ik al mijn belevingen in het buitenland met jullie delen! ik hoop dat jullie het leuk vinden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 23934

Voorgaande reizen:

02 November 2014 - 03 Februari 2014

Zuid amerika, van onder naar boven

28 Augustus 2012 - 26 Januari 2013

Studie op Bali

20 Oktober 2011 - 17 November 2011

Trip to the USA

Landen bezocht: