Weekje Maleisië - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Dave Zuurbier - WaarBenJij.nu Weekje Maleisië - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Dave Zuurbier - WaarBenJij.nu

Weekje Maleisië

Door: Dae

Blijf op de hoogte en volg Dave

06 December 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo allemaal,
Hier weer eens een berichtje uit Azië, ik ben inmiddels weer terug in Bali. Ik ben vorige week maandag samen met een klasgenoot vertrokken voor een week Maleisië. Ik ben om 14:00 uur vertrokken samen met Martha op de scooter. Het vliegveld is hiervandaan een half uurtje rijden en gemakkelijk met de scooter te bereiken. De scooter parkeren op het vliegveld kost 5000 rupiah(€0,50) per dag. Dit is toch wel een andere prijs als Schiphol.

We vlogen met AirAsia dit is de Aziatische lowcostcarrier dus je kan voor een habbekrats door heel Azië. De vlucht duurde ongeveer 2 uur en was zeer aangenaam. We landde om 8 uur in Kuala Lumpur, hiervandaan moesten we nog een uur met de taxi naar ons hotel. Het is nog indrukwekkend hoe groot Kuala Lumpur is. Met de taxi dacht ik na een half uur al in de stad te zijn aangezien de gebouwen al toren hoog rijkte. Maar dat was nog maar de voorstad van KL. Om met de taxi naar het centrum te rijden is heel mooi, je ziet de toren hogen gebouwen opdoemen in de verte met alle verlichting en op de achtergrond zie je de bergen.
Aangekomen in ons hotel hebben konden we direct inchecken en hadden daar gedineerd. Het hotel was prima voor elkaar en een zwembad was gelukkig ook aanwezig.

De eerste echte dag in Kuala Lumpur hebben we de Hop on Hop of tour gedaan. Deze bus rijd door de hele stad van trekpleister naar trekpleister. Met een 24 uur kaartje kan je zoals je wel begrijpt 24 uur lang gebruik maken van deze bus. We zaten mooi buiten boven op de bus het weer was zonnig en de temperatuur rond de 30 graden dus dat beviel ons wel. Halverwege de dag moesten we toch maar even terug naar het hotel omdat we maar één camera mee hadden en de batterij leeg was.
Toen met de taxi naar het punt gegaan waar we naartoe wilde en vanuit daar zouden we weer op de bus stappen. Het was inmiddels tegen 4en en we wilde weer verder met de tour. Dat was een slecht idee. Kuala Lumpur is een stad waar vanaf 4 tot 8 spitsuur is in de stad. En wij zaten natuurlijk net weer aan de verkeerde kant van de stad. Ook is het nog eens het geval dat het tijdens het regenseizoen vanaf een uur of half 5 gaat hozen van jewelste. Je zult het wel raden, We hebben 2 uur vast gestaan in de file terwijl het spoelde van de lucht. Mooi hoor Kuala Lumpur! Toen uitgestapt bij een groot winkelcentrum, daar even gegeten en toen klaarde het gelukkig al op. Daarna even een barretje opgezocht en richting het hotel.

Dag 3 waren we vroeg in de morgen naar de KL tower gegaan. Dit is de hoogste toren van Kuala Lumpur en staat in het midden van het Centrum. We hoorde van een stel andere toeristen het uitzicht het mooiste is in de toren. Dus wij stonden om kwart over 8 bij de toren omdat dat ons werd verteld, gaat de eerste lift omhoog pas om 9 uur naar boven. We waren dus een beetje te vroeg maar het is niet anders. Maar inderdaad. We waren als eerste boven en dan is het gelukkig nog rustig in de toren en kan je alles goed bekijken. Het was wel leuk om vanuit de lucht te zien waar we de dag daarvoor allemaal gereden hadden en waren geweest.

Nadat we bij de toren waren geweest gingen we naar de Kl Animalzone. Het was niet het geval dat ik zo nodig een dierentuin wilde bekijken maar ze hadden hier een tweekoppige schildpad. Dus dat moest toch even bekeken worden daarna ook nog een albino slang in me nek gehad aangezien ik die kleur nog niet in me nek heb gehad.
Daarna richting het hotel gegaan en nog even een plons genomen voordat we vertrokken uit Kuala Lumpur richting Langkawi. Dit is een eiland in het noordwesten van Maleisië. Het was eerst ons plan om naar Georgetown te gaan maar een taxi chauffeur raadde ons dit eiland aan, dus toen zijn raad maar opgevolgd.

Een ticket met de nachttrein naar Arau wat ligt in het noorden van Maleisië, kostte minder dan 10 euro dus gingen we maar met de trein. In het begin had ik weinig moeite met de Airco die op 18 graden stond in de trein, maar toen ik wilde gaan slapen was dit toch wel een probleem veel te koud! En dan moet je nog 9 uur in de trein. Het was dus niet onze meest comfortabele treinreis.

Aangekomen in Arau met de taxi naar Perlis gereden waar de ferry naar Langkawi vertrok. Het was natuurlijk weer net kindervakantie dus het was lekker druk bij de ticketcounter. Gelukkig konden we nog net een van de laatste ferrytickets bemachtigen en kwamen we rond een uur of 12 aan in Langkawi.

Bij de haven meteen een auto gehuurd en een motel gereserveerd. Het voelde goed om weer eens auto te rijden, het links rijden ging ook gemakkelijk omdat ik inmiddels ook al een aantal maanden op de scooter links rijd. Aangekomen bij het motel hadden we een kamer met voor onze neus een privé strand met onwijs gaaf uitzicht. Het eerste wat we deden is toch maar even een duik nemen. Daarna rondgereden met de auto om het eiland te bezichtigen. Ik heb inmiddels heel wat stranden gezien. Maar ik heb hier toch wel een van de mooiste stranden gezien. Bijna geen toeristen, parel witstrand en een blauwe oceaan.

Daarna hebben we nog een Waterval bezocht en zijn toen weer naar het dorpje gereden waar ons motel was. Hier lekker gegeten en een strandtent opgezocht waar een beachparty was.


Dag 5 hebben we een mangrove tour gedaan. Dit was echt onwijs gaaf. We hadden een privé boot die ons door de mangrove bossen voer. Echt onwijs mooie natuur om zo te zien. Als eerste punt waar we naar toegingen was the Eagles spot. Hier worden de adelaars gevoerd met kip. De vogels komen uit de bergen vandaan en scheren langs je boot om de kip uit het water te vissen. Echt onwijs gaaf om 20 tot 30 van die beesten ineens zo te zien.

Na deze plek gingen we naar de crocodile cave. Dit was een grot die vanaf de buitenkant op een krokodil leek. Ik kon het niet echt zien maar het was wel mooi om door de grot te varen.
Vervolgens gingen we naar de bat-cave, hiervoor moesten we uit de boot vandaan en te voet verder. In het begin kan je nog weinig zien omdat het zo donker was, maar door de geur kon je wel raden dat er een hoop vleermuizen waren. En inderdaad, nadat we een zaklamp hadden gekregen van de gids kon je zien dat er duizenden vleermuizen hingen te slapen. Was wel indrukwekkend om te zien.

Nadat we bij de bat-cave waren geweest gingen we weer verder met de boot trip. We gingen richting open zee en toen werd het gas van de boot toch even goed getest. Als je voorop de boot ging staan en het uitzicht zag miste je alleen het James Bond geluid nog. Het was inderdaad net als in de films.
Het was kraakhelder weer dus we konden tot Thailand kijken. Ook was het gaaf omdat je heel veel onbewoonde eilanden in zee ziet. Bij een eiland zijn we aan wal gegaan en hebben daar een uurtje kunnen zwemmen.

Daarna zijn we doorgegaan naar een fishfarm, dit zijn viskwekerijen voor toeristen. De vissen die we daar zagen waren immens. Roggen van 2,5 meter, baracuda’s en een hoop andere vissen. Daarna gegeten in het visrestaurant. Het leuke was dat je de eigen vis kon vangen. Op het menu stond de grouper. Die van mij was 1,5 kg dat vond ik toch iets te veel van het goede dus toen toch maar even een kleinere uitgezocht.


Nadat we de mangrove tour hadden gedaan was het rond de klok van 3 toen besloten we nog om met een kabelbaan naar het hoogste punt van langkawi te gaan. Hier vandaan kon je in heel de omgeving alle stranden, bergen en eilanden zien. Was echt een onwijs gaaf uitzicht. De kabelbaan begint vanuit the Oriental Village, dit is een dorpje wat is gemaakt voor toeristen om Maleisische cultuur na te bootsen. Daarna dus daar nog even rondgelopen. Toen richting de MCdonalds en een ticket geboekt voor de nachtbus voor de dag er op. Toen vroeg te bed want we waren allebei bekaf na deze dag.


Dag 6 in de morgens de tickets opgehaald en daarna naar het strand gegaan, eind van de middag de ferry naar Kedah genomen en daarna de taxi naar Alor Star waar we de nachtbus weer zouden nemen naar Kuala Lumpur.

De laatste twee dagen in Kuala Lumpur uiteraard nog even naar de Petronas twintowers geweest en nog meer door de stad gelopen. Uiteindelijk hadden we maandag om kwart over 8 weer de vlucht richting Bali waar we om 11 uur landde. Toen weer terug met de scooter en zat de vakantie er weer op.


Nu de laatste twee dagen ben ik bezig geweest met het afronden van mijn project. We hebben weinig les meer deze week omdat iedereen aan zijn project moet werken. Omdat ik op schema lig vertrek ik morgen ochtend met het vliegtuig naar Flores en de Komodo eilanden, ik kom dan maandag weer terug. Heb echt onwijs veel in om die grote hagedissen te bekijken.


Nou jullie horen de verhalen wel weer als ik terug ben!

Groeten uit Bali.

Dave.

  • 06 December 2012 - 19:26

    Marjan Dekker:

    Ha die Dave
    Ik volg je verhalen nog wel hoor
    Ik heb alleen al n tijdje niet gereageerd
    Druk met surprises e d
    Morgen weer verder met de kerstmusical
    Heel andere koek dan al jouw belevenissen
    Er ligt hier nu een laagje sneeuw
    Het zal je niet verbazen dat de NS al weer grote problemen had;(
    Voor morgenochtend is er alweer een weeralarmpje uitgegaan.....
    Veel plezier verder...
    Gr. Marjan

  • 08 December 2012 - 09:26

    Rachil:

    Hè hallo!

    Je kent me niet maar was wat tussen verhalen aan t kijken op deze site. Door je leuke manier van schrijven heb je mij en een vriendin ervan overtuigt naar langkawi te gaan. Daarom om mijn vraag, in welk plaatsje verbleef jij op langkawi?

    Alvast bedankt!

    Groetjes

  • 11 December 2012 - 02:21

    Dave:

    Hey Rachil,

    Ik weet niet eens meer in welk plaatsje ik zat op Langkawi volgens mij pantai chenang, ik ben gewoon met de ferry naar langkawi gegaan en bij de haven alles geregeld. daar is ruim aanbod van verblijfplaatsen en autoverhuur.

    groet, dave

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dave

Hier zal ik al mijn belevingen in het buitenland met jullie delen! ik hoop dat jullie het leuk vinden.

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 23909

Voorgaande reizen:

02 November 2014 - 03 Februari 2014

Zuid amerika, van onder naar boven

28 Augustus 2012 - 26 Januari 2013

Studie op Bali

20 Oktober 2011 - 17 November 2011

Trip to the USA

Landen bezocht: