Stroef begin, maar nu lekker onderweg! - Reisverslag uit Chile Chico, Chili van Dave Zuurbier - WaarBenJij.nu Stroef begin, maar nu lekker onderweg! - Reisverslag uit Chile Chico, Chili van Dave Zuurbier - WaarBenJij.nu

Stroef begin, maar nu lekker onderweg!

Door: Dave

Blijf op de hoogte en volg Dave

14 November 2014 | Chili, Chile Chico

Hallo allemaal, inmiddels zitten we alweer even in Zuid Amerika. Na een comfortabele reis te hebben gehad naar Sao Paolo zouden we daar een overstap hebben van 6 uur, scheelde aanzienlijk in de prijs dus vandaar maar voor deze optie gekozen. Na 5 uur op de borden te hebben gekeken waar op stond "on time", stond daar ineens canceled.. Jullie raden het al; de overstap zou langer duren. Nu zijn we beide wel wat gewend van onze tijd in Azië, dus toch maar rustig afwachten. We zouden de volgende vlucht om 7 uur pakken. Het jammere van deze vlucht was dat ons in het vliegtuig werd verteld dat er een technische storing was en deze vlucht 1,5 uur vertraagd was.
Dus we konden weer uit het vliegtuig. Al snel werd al duidelijk dat het vliegtuig niet meer van de grond kwam die dag en ze een ander vliegtuig vanuit Buenos Aires in hebben laten vliegen.

Uiteindelijk hebben wij 18 uur op Sao Paolo moeten wachten op onze vlucht. Lekker begin dus! Voor het mooie miste wij in Buenos Aires onze volgende vlucht waardoor we moesten overnachten in Buenos Aires.. We hebben een korte tour door de stad gedaan onderweg naar ons hotel. Buenos Aires is een lelijke stad met nog een hoop armoede.. Had hier niet een paar dagen willen verblijven!

Onze vlucht naar Ushuaia verliep voorspoedig! Uiteindelijk daar aangekomen hebben we een tour door het stadje gedaan en de tickets voor de volgende dag geboekt naar Puerto Natales.

De eerste dag in Puerto Natales hebben we niet veel gedaan, meer nog vereist van de hele trip om hier te komen hadden we besloten niet te haasten en de volgende dag naar het nationaal park Torres del Paine te gaan.

Het weer in Torres del Paine was slecht! Aangezien we de 3 day trekking wilde doen was dit natuurlijk dikke vette pech.. Ondanks dat het een mooi park is, is het met regen toch geen reet aan. Je kunt de highlights niet bekijken en gedeeltes waren afgesloten vanwege gladheid.
We hadden onze tent al opgezet s'ochtends in de regen, maar terug gekomen na een natte trekking hadden we daar niet veel zin meer in om te slapen. Dus we hebben de laatste bus gepakt naar puerto natales! Onwijs jammer maar de meeste dachten het er zelfde over aangezien de weersvoorspelling voor de komende dagen niet verbeterde.

We hebben onze bus opgehaald in punta arenas nadat de eerste alpaca was verorberd!( lekker vlees!) we zijn toen direct naar rio gallegos gereden in argentinië. Aangezien ze nogal moeilijk doen bij de grens met groenten en fruit dachten we niet te veel boodschappen mee te nemen. Natuurlijk werd die ene appel gevonden. Dus moest die worden ingeleverd!

In Rio Gallegos hebben we alleen overnacht in de camper en zijn toen doorgereden naar el calafate. Mooi stadje dat ligt aan het lago Argentino. Een onwijs mooi blauw meer van gletsjer water gelegen tussen de bergen. Daarna hebben we de gletsjer Perito Moreno bezocht! Onwijs mooi om te zien en heftig om te zien hoe ijsbrokken zo groot als vrachtauto's afbreken!

We hebben daarna overnacht in Calafate waar het argentijnse vlees even getest moest worden! Laten we maar zeggen dat ons ijzer gehalte weer prima op pijl is!! Zeer lekker vlees hier! En niet te kort!

We zijn vervolgens van el calafate doorgereden naar perito moreno. Dit was een rit van ongeveer 12 uur! Maar onwijs mooi om de landschappen ieder uur zien te veranderen! Je ziet vanuit de camper veel meer dan wanneer we met de bus reizen!

We zijn inmiddels de grens weer overgestoken naar Chili, bij Chile Chico een stadje waar de Carretera Austral begint! Een onwijs mooie road trip! Alleen wel grotendeels ongeasfalteerd. Dus de bus krijgt wel wat te voorduren! Ook is het wel scary op sommige punten waar maar echt ruimte is voor een auto. En dan te bedenken geen vangrail en een klif die stijl naar beneden gaat.. Af en toe werd het ineens heel warm in de bus of het zweet kwam af en toe ergens anders van..... Haha

We zijn inmiddels in Coyhaique een stadje in de Carretera Austral en vervolgen onze weg richting het noorden! De temperatuur word al iets beter! En het zonnetje lacht ons inmiddels vaker toe!
Maar ze zeggen dat je hier 4 seizoenen op een dag mee kunt maken en daar kan ik wel mee instemmen!

• 14 November 2014 - 16:12

Carolien:

Leuk begin zo Dave! Gelukkig hebben jullie elkaar! Veel plezier maar weer, maar daar twijfel ik eigenlijk niet aan!
    x

• 19 November 2014 - 18:28

Ronald:

Is het bussie nou oranje of is ie blauw ?