Hot springs, in de wolken en een kleurrijk stadje - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Dave Zuurbier - WaarBenJij.nu Hot springs, in de wolken en een kleurrijk stadje - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Dave Zuurbier - WaarBenJij.nu

Hot springs, in de wolken en een kleurrijk stadje

Door: Dave

Blijf op de hoogte en volg Dave

27 November 2014 | Chili, Valparaíso

Hallo allemaal!

Hier weer een kleine update van onze reis! We zijn vanuit cohayqui verder gegaan op de carratera! Het weer was nog wat wisselvallig dus we hadden besloten zo snel mogelijk omhoog te gaan! We zijn op de carratera gestopt in la junta! Een dorp waar echt niets is( zoals in alle steden in het zuiden!) Maar na een beetje af te wijken vonden we een camping na ongeveer 25 km.. Helaas was deze gesloten! Dus hadden we een mooi plekje gezocht bij een rivier! Beter dan een camping!! Totdat de schemering inviel en er een auto kwam! De eigenaar van het terrein.. Die hadden we daarvoor al gesproken en hij vertelde ons dat hij de hotsprings wel ff wilde openen! Terma a noche!! Wij hem gevolgd in het donker waar we uitkwamen geen idee! Maar uiteindelijk was daar de hotspring waar we gebruik van konden maken en naast konden parkeren!!! Helemaal top!! Buiten is het een graadje of 5 en wij in een badje van 40 graden!!

Daarna zijn we verder gereden op de carratera austral naar puerto montt! Niet zo een bijzondere stad! Dus na 1 overnachting, verder gegaan! We zijn naar vulkaan osorno gereden! Onwijs mooi om door de wolken te rijden en boven aan de vulkaan te komen! Een groot deken van wolken die een aantal meter onder je ligt! Na de vulkaan zijn we naar valdivia gegaan! Een studentenstad en eindelijk weer eens beschaving, infrastructuur en een onwijs goede cerveceria! Daar natuurlijk een aantal chileense biertjes geprobeerd!

Na valdivia zijn we via de kust omhoog gegaan! Mooi om met de bus te rijden en een groot verschil met de nederlandse kust! Veel rotspartijen in het water die vol liggen met zeeleeuwen!

We zijn uiteindelijk weer het binnenland in gereden en belandt in talca. Hiervandaan hebben we een winery bezocht waar we een aantal zeer goede Chileense wijnen hebben mogen proeven.

We hebben ook nog de duinen en de kust bezocht. Een aanrader! Vanuit Talca zijn we naar Santiago gereden! Van een grote afstand is de smog boven de stad te zien. Na een paar keer een verkeerd straatje in zijn gereden hadden we uiteindelijk ons hotel gevonden! We hadden een hotel geboekt aangezien het in de stad moeilijker naar een plekje zoeken is als daar buiten!

Na de plaza de armas te hebben bekeken en de hop on hop of bus te hebben gehad, zijn we verder gegaan. Santiago is een wereldstad maar ik heb inmiddels meer andere favorieten!

De volgende bestemming was Valparaiso! Dit was ooit de belangrijkste haven stad van Zuid Amerika! Maar het panama kanaal heeft ze de das om gedaan! Het is een onwijs mooie stad met een hoop interessants te zien! Ook aan barretjes en restaurants ontbreekt het niet in deze kleurrijke stad! Inmiddels is het door Unesco op de werelderfgoed lijst gezet, dus het zal zijn flair met de verschillende kleuren behouden!

Het is in ieder geval zeker een aanrader! Wij gaan nu weer richting het noorden. Eerst naar la Serena en vervolgens zien we het dan wel weer! We hebben het bussie nog 9 dagen.. Daarna vertrekken we richting Bolivia en Peru! Wanneer ik weer wat te melden heb horen jullie het!!

Groetjes,
Martha en Dave